wtorek, 4 sierpnia 2015

W poszukiwaniu InMyStyle:bateria wannowa ścienna do wanny wolnostojącej

wanna wolnostojąca i bateria ścienna

Wspominałam juz chyba, że w trakcie urządzania zmieniły sie "trochę" plany w łazience dziewczynek. Dokładnie chodzi o wannę: będzie wolnostojąca. Nie mamy wyprowadzenia w podłodze gdzie powinna sie znajdować dedykowana do wanien wolnostojących bateria sztorcowa. W związku z tym muszę szukać baterii wannowo-prysznicowej naściennej z długa wylewką i  mieszaczem. Jeszcze pare dni temu brzmiało to dla mnie jak co najmniej niezrozumiale, ale po głębszej analizie tematu - juz wiem o co biega.
Jak zwykle u mnie bywa, kilka słów o bateriach.
Z uwagi na sposób montażu, baterie wannowo prysznicowe można podzielić na: 

baterie podtynkowe: 
Ich cecha charakterystyczną jest to, że wszystkie podłączenia i rury pozostają ukryte w ścianach. bardzo one mi się podobają, ale są droższe od baterii natynkowych, a oba elementy (natynkowy i podtynkowy) kupuje sie zazwyczaj oddzielnie. Ponadto miejsce/otwór pod taka baterię powinien być zaplanowany już w trakcie budowy domu, lub ewentualnie rozwiązaniem może być wykucie otworu ścianie.
Mimo, że te baterie są obłędne i byłam zdecydowana przyoszczędzić na czymś innym a nie akurat na tych bateriach, to nie zdecydowaliśmy sie na nie również ze wzglądu na ewentualne komplikacje podczas awarii (trzeba kuc płytki).

-bateria sztorcowa lub stojąca montowana na brzegu wanny lub na jej obudowie.

-bateria wielootworowa również montowana na brzegu wanny lub na jej obudowie. Czasem ze względu na znaczny ciężar takiej baterii, lepiej jest je zamocować na oddzielnej półce przy wannie.

-bateria ścienna natynkowa - montowana na ścianie w pobliżu wanny. Cała bateria jest widoczna na ścianie. 
 dwuuchwytowe – posiadające dwa zawory. Osobny dla zimnej i osobny dla ciepłej wody oraz przełącznik wanna-prysznic.  
 jednouchwytowe – mają tylko jeden uchwyt, którego ustawienie decyduje o temperaturze oraz sile strumienia lejącej się wody.

-bateria sztorcowa - wysoka - montowane obok wanny na podłodze .
Bateria wannowo-prysznicowa różni się od baterii wannowej obecnością podłączenia prysznica.

Jest jeszcze mnóstwo informacji nt baterii, ale nie chcę juz zaśmiecać sobie głowy, ponieważ ja poszukuję konkretnych rozwiązań: baterii wannowo-prysznicowej ściennej z długa wylewką, dobrze by było by strumień wody wpadał pod pewnym kątem do wanny (ponieważ wanna będzie odsunięta od ściany).
Sprawdziłam osobiście że długość wylewki w baterii stojącej montowanej na podłodze wynosi ok 25 cm i często (nie zawsze) wylewka jest tak ukształtowana że strumień wody wpada pod pewnym kątem. Podobne rozwiązanie będzie w naszej łazience z tymże bateria będzie mocowana na ścianie w konkretnym miejscu, a nie w podłodze.

Oto kilka przykładów baterii z długą wylewką:

  • Ravak Chrome bateria wannowa z obrotową wylewką chrom CR 022.00 X070042 cena  780 zł ta ruchoma wylewka jest tu atutem
  • Zucchetti Pan bateria wannowa Biały ZP6181.W1
    jest piękna ale cena za nie do przejścia 3050 zł


  • Axor jednouchwytowa bateria wannowa DN15 montaż natynkowy Citterio [39400000]
    bateria fajna cena nie fajna (3060zł), dł całęj wylewki to 25 cm choć brakuje wylewki pod kątem 


  • Jednouchwytowa bateria wannowa natynkowa, DN15 cena 2300 dł 20 cm wylewka pod kątem -  ta mi się podoba

  • Deante ELIPTIC BDQ 010M Bateria wannowa ścienna
    Ciut krótsza bateria niż powyższe (18 cm) ale cena znośna 613 zł


     
  •  Grohe Atrio Classic Bateria wannowa termostatyczna ścienna chrom (34062000) 
     plusem jest ruchoma wylewka, jest dość długa ma ok 21 cm, tylko mi nie potrzebna termostatyczna

  • Bateria wannowa ścienna TA1 Ferro
    ciekawa bateria, dość długa 23 cm i dobra cena 530 zł
  • Bateria wannowa ścienna Deante VIGO BDW 010M
    bateria dość długa 20,5, wylewka pod kątem i cena nie zła 708 tylko...taka kanciasta i masywna :(

     
  • Bateria wannowa ścienna jednouchwytowa HANSGROHE Axor Citterio, chrom
    Wylewka dość długa, ale cena ... prawie 4tys

     
  • Hansgrohe Axor Starck Organic Bateria termostatyczna wannowa, natynkowa, DN15 chrom (12410000) cena 2500 dł baterii 22 cm i kąt 60st podoba mi się

A jeszcze zapomniałam, że baterie w tej łazience chce mieć chyba białe, wtedy wachlarz wyboru sie mniejszy. Widziałam tylko dwie białe ciekawe, jak je odnajdę to dodam
Edycja:
mój faworyt:
  • Bateria wannowa NEWFORM Xt 4240 cena 2200 ale jest piękna :)

 Pozdrawiam
IMS


2 komentarze:

  1. Piękne są wanny wolnostojące. U mnie wanna 160x70 zda jedynie egzamin bo w bloku jak wiadomo nie za duze łazienki :(

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie niestety za mało miejsca na wannę wolnostojącą, więc został prysznic oraz bateria podtynkowa. Te baterie są teraz bardzo eleganckie i nowoczesne https://in360.pl/lazienka/baterie/baterie-umywalkowe/baterie-umywalkowe-podtynkowe.html Jak to dobrze, że cały ten remont mam już za sobą:)

    OdpowiedzUsuń