piątek, 22 maja 2015

Aranżacja okna cz.2: ZASŁONY

W poszukiwaniu InMyStyle: ZASŁONY

www.homebunch.com

Dzisiaj temat inny niż łazienki - choć z pewnością jeszcze do nich wrócę, ponieważ wykończenie łazienek jeszcze przed nami. Tymczasem chcę zanotować kilka informacji i pomysłów oraz uwiecznić parę inspiracji  dotyczących zasłon: w salonie i w pokojach dziewczynek. Wiem, że powinnam to robić na bieżąco, ponieważ po jakimś czasie moje pomysły się ulatniają i jak staję na szybko przed wykonaniem określonego zadania dotyczącego wykończenia, mam pustkę w głowie.
Konkretów nie będzie bo nie zdecydowałam jeszcze jakie kolory będą w pomieszczeniach, za to mnóstwo inspiracji. Przejrzałam już setki zdjęć gotowych zasłon oraz wiele w realu i te piękne są dla mnie nieosiągalne, te ładne są za drogie, a takie "mogą być" nie warte swej ceny. Postanowiłam, że kupię materiał i uszyję takie, które mi się podobają. 

O podstawowych zasadach wieszania zasłon już pisałam w cz.1 o aranżacji okna. Ale dla przypomnienia w jednym zdaniu: zasłony powinny sięgać podłogi [ew kończyć się tuz nad nią, lub sie po niej płożyć], a karnisz powinien wystawać poza okno od 30 do 50 cm maksymalnie. To wiadome że, jeśli brakuje miejsca to musi wystarczyć i 15-20 cm. 
Parę przydatnych informacji:

 Aby wymierzyć potrzebną ilość tkaniny należy:

-zmierzyć długość karnisza
-zdecydować czy mają pełnić tylko funkcję dekoracyjną, czy będziemy nimi zasłaniać okna;
-jak bardzo mają być marszczone;
-w jaki sposób mają być zawieszone na karniszu;
-należy również przewidzieć zapas materiału potrzebny do wykonania zakładów (górą do podszycia pod taśmę i dół do podwinięcia )

     Zasłony najczęściej mają już określoną wysokość  150cm, lub 280cm widziałam też 300 cm.
-przy szer 280 potrzebny nam jest wymiar karnisza, a w zależności jak mocno chcemy ją umarszczyć dobieramy ilość tkaniny: 
1. jeżeli chcemy delikatnie umarszczyć zasłonę tj. 1:1,5 - (półtorej szerokości karnisza)
2. przy średnim umarszczeniu liczymy 1:2- ( dwie szerokości karnisza)
3. dla efektu bardzo mocno marszczonej zasłony dobieramy 1;2,5 - (dwa i pół raza szerokości karnisza ) lub 1;3  ( trzy szerokości karnisza)
-przy szer 150 cm kupujemy tkaninę na  potrzebną długość + potrzebny  zapas na podwinięcie dołu i góry.

Oto pokrótce kilka przykładów wykończeń i sposobów zawieszania wszyscy je chyba znamy:

  1. zakład prosty - najprostsze wykończenie, najlepiej nadaje się do uchwycenia w żabkach
  2. troczki - przyszyte do zasłony
  3. szelki - doszyć mozna samemu z tego samego materiału, lub dokupić np w innych kolorach
  4. przelotki - okute otwory, w które wkłada się karnisz
  5. tunel - w który wsuwa sie karnisz
  6. taśma marszczona wszyta w tkaninę

 Jaka zasłona podoba się mi:
bardzo trudno jest mi sprecyzować i wskazać zasłony które mi się najbardziej podobają, jest to kilka cech i jakby je umiejętnie połączyć - była by zasłona w moim stylu. Wiem na pewno, że nie podobają mi się mocno błyszczące tkaniny typu atłas,satyna cieknie woalowe (aczkolwiek białe delikatne i zwiewne w lato czemu nie), z atłasowymi lamówkami, bądź bardzo ciężkie tzw pałacowe, lub upięte bardzo strojnie. Za to w moim guście jest elegancka gość gruba tkanina, może być len lub bawełna sama lub z poliestrem lub adamaszek, raczej bez wzoru, ale z lamówką lub paskiem w kontrastowym kolorze. Do tego rolety rzymskie w podobnej/zamiennej kolorystyce. 
Zrobienie kontrastowej lamówki na zasłonce nie jest trudną sprawą - przynajmniej tak mi się wydaje czytając DIY z blogu viewalongtheway. Autorka poradziła sobie świetnie.

to zaczynamy:
znalazło sie tu wiele rolet (im poświęcę inny post - jak tylko będę utwierdzona w kolorystyce pomieszczeń) ale warto te pomysły wykorzystać w zasłonach. Większość zdjęć pochodzi z Huzz.com i Pinterest.com

Mój faworyt jeśli chodzi o zasłony i rolety - prostota i elegancja od bbhome:

www.bbhomeonline.pl
www.ikea.com
 piękna kolorystyka i nadal lamówki:

www.feedly.com
www.homebunch.com

www.pinterest.com
www.homebunch.com

www.homebrush.com


www.huzz.com

www.huzz.com


www.asdecor.pl

www.huzz.com
O takich wykończeniach zasłon myślę do pokoików dziewczynek - w kazdym inny kolor pomponików.Bez lambrekinów.


www.nominimslisthere.com
 piękne obramowanie i kontrast:

www.ointeriordesign.com

www.grantkgibson.blogspot.com

www.pinterest.com

www.zszywka.pl

www.auteliving.com


www.pinterest.com

www.weranda.pl
www.minhnuyethardy.com

 
www.weranda.pl
www.weranda.pl
 cos pieknego:
www.sglivingpod.com

www.mediterraneandesign.ru

6 komentarzy:

  1. Ciekawym sposobem na dekoracje wnętrz są także fototapety. Między innymi w sklepie https://www.dekowizja.pl/fototapety.html można znaleźć szeroki wybór.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciężko fototapetą zasłonić okno, ale jak kto woli. Przy okazji remontu posadzki w kuchni postanowiłem od razu wymienić zasłony i pomalować meble. Znalazłem fajną ofertę rolet rzymskich na https://www.oknakonieczny.pl/, dobrałem kolor pod kuchnię i teraz zupełnie inaczej się stoi przy garach

    OdpowiedzUsuń
  3. Może jednak postawicie na rolety? Te według mnie dużo lepiej się sprawdzają, na pewno bardziej będą pasować do nowoczesnych wnętrz. Zobaczcie sobie tu dlatego też ofertę od http://slonko.eu na takie dodatki do wnętrz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko o okna znajdziesz tutaj http://twoje-okna.com/ - jednak dekoracje do okien to nie specjalność tego sklepu. Bardzo ładne stylizacje widać tutaj na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wybór odpowiedniej zasłony może wpłynąć na atmosferę w danym pomieszczeniu, zapewniając prywatność i kontrolę nad ilością światła. To niewątpliwie ważny element wykończenia każdego wnętrza.
    https://tomkarokna.pl/okna-suwalki/

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety nie wszędzie da się zawiesić zasłony, szczególnie na poddaszach i na oknach dachowych. Wtedy idealną opcją jest montaż rolet czy żaluzji, na https://roofliteplus.pl/produkty/rolety-i-zaluzje-wewnetrzne/ można takie zamawiać. Czy to gorsze rozwiązanie niż zasłony? Na pewno inne, ważne że taka roleta może skutecznie ochronić przed słońcem. Dzięki temu latem w pomieszczeniach będzie także znacznie niższa temperatura.

    OdpowiedzUsuń