wtorek, 5 maja 2015

Od pomysłu do realizacji - łazienka dziewczynek cz1

Mój Dom -  łazienka dla dziewczynek cz1.


Mam poczucie, że nie wszystko to co chciałam zawarłam w poście o białych matowych płytkach, postanowiłam więc rozpisać się więcej i  przedstawić Wam pomysł na łazienkę dziewczynek. Wyjaśnię dlaczego biel, dlaczego struktura i dlaczego mat, a może lepiej pokaże to zbiór moich inspiracji:

Łazienka ma kształt prostokąta o wymiarach 3,60 x 2,20 - 7,92 m2. Na jednej z dłuższych ścian znajdą się umywalka z wanną, na drugiej prysznic, grzejnik i sedes. Będzie to łazienka dziewczynek, które obecnie są w wieku przedszkolnym, dlatego chcę aby łazienka była delikatna ponadczasowa i sprawiała wrażenie ciepłej i lekkiej. Nie chce mocnych i intensywnych kolorów które się znudzą i dzieci wyrosną z nich szybko oraz dekorów. Do białej bazy mogę dodać po prostu kolorowe dodatki.
Niestety nie mam wizualizacji - ponieważ sklep w którym zamawiałam/bedę zamawiała płytki zrobił ją w taki sposób, że nie nadaje się do pokazania.
Oto mój pomysł na łazienkę dziewczynek:
  • Płytki białe matowe. Są one lekkie w odbiorze, uniwersalne i klasyczne. Rodzaje o które rozważam podałam w poprzednim poście. Nie ukrywam, że cena gra bardzo ważną rolę, ponieważ łazienka jest spora.
  • Dodatkowo płytka strukturalna nada delikatnego charakteru łazience, również nie zdecydowałam jakie to będą  płytki.
  • Podoba mi się listwa dekoracyjna chromowana błyszcząca między płytkami, myślałam by w ten sposób oddzielić biała płytkę od płytki ze strukturą, szukam dość cienkiej listwy 5 mm do max 10 mm. - do tej pory znalazłam grubszą i mniej błyszczącą.
  • na podłodze płytki drewnopodobne, skłaniam się ku My Way Noce Naturale - ale jest jeszcze kilka płytek drewnopodobnych które mi się podobają i mają ciepła kolorystykę.
  • umywalka nablatowa albo podblatowa - tu jeszcze nie ma decyzji. Podoba mi się nablatowa, ale nie wiem czy sprawdzi się w łazience małych dzieci, gdzie górna jej krawędź powinna być na wysokości 85 cm - wiec blat szafki na wys 65-70 cm [ciut nisko] :-/
  • szafka biała wisząca lub na nóżkach [jak na zdj powyżej] z szufladami, szer ok 150 cm
  • blat raczej biały, lub bardzo jasny odzień szarego,
  • lustro duże 70x90 lub 80x130 cm kolor srebrny, choć przeglądając dzisiaj inspiracje wpadł mi w oko złoty kolor ramy - pokaże na poniższych inspiracjach - wygląda to na prawdę ciekawie.
  • oświetlenie klasyczne, abażury po bokach lustra.
  • wanna owalna, obłożona mozaiką białą - jak na zdj powyżej - nie znalazłam jeszcze takiej wanny. Zależy mi aby była bezpieczna czyli na górze zaoblona, bez kantów.
  • notuję dla zapamiętania kilka danych: wys szafki: max 85 cm - górna krawędź umywalki; wys wanny 60cm; odległość listwy od podłogi - 100 cm; odległość dolnej ramy lustra od podłogi 115 cm; wys górnej listwy 200 - 210 cm w zależności od szer lustra

oraz kilka inspiracji:
listwy i białe płytki:
www.max-fliz.com

www.max-fliz.com
www.max-fliz.com


biała łazienka ze złotym lustrem - coś pięknego

www.czasnawnetrze.pl

www.domzpomyslem.pl

 poziome paski w postaci ciemnych listew, tez ciekawy pomysł, dodatkowo piękna szafka z blatem
www.thedesignco.ca

Urok płytek drewnopodobnych - noce naturale z białą matowa płytką, brodzik w prysznicu będzie podobny
ps.uwielbiam ten blog
http://domoranking.blogspot.com

Piękna łazienka zaczerpnięta z forum muratora, bardzo podoba mi się szafka i umywalka, ale z białym lustrem w mojej łazience byłoby mdło, dlatego zastanawiam się nad srebrnym, ew złotym.
http://forum.muratordom.pl/ zdj użytkownika e&k

i kolejne łazienki białe; z płytkami strukturalnymi; i z chromowanymi listwami:
www.max-fliz.com
a może w taki sposób listwy?  z duża odległością od siebie, a pośrodku pas z płytek strukturalnych

www.max-fliz.com

www.max-fliz.com
  albo jedna listwa?
j.w
 ciekawe rozwiązanie dwa kolory pośrodku pas płytek w strukturze

www.max-fliz.com
czarne poprzeczne paski biegnące wzdłuż łazienki, tez mi sie podoba.
www.interiorstudio.pl

pozdrawiam
InMyStyle

4 komentarze:

  1. My mamy w łazience takie srebrne listwy kupione w leroy. Możesz je zobaczyć w tym poście: http://mojepierwszem.pl/blat-do-lazienki/.Te srebrne paski u góry i na dole lustra to właśnie takie listwy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja właśnie skończyłam czytać Twojego posta o blacie - i nie zwróciłam uwagi na listwę :) dzięki wielkie, rozeznam sie w takim razie w LM.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń