środa, 13 maja 2015

W poszukiwaniu InMyStyle: UMYWALKI

Wątek łazienki dziewczynek ciąg dalszy, tym razem umywalki: jaką umywalkę kupić i od czego zacząć poszukiwania. Przede wszystkim zacznę od usystematyzowania wiedzy: podział umywalek w zależności od sposobu montażu:
  • ścienne
  • nablatowe
  • podblatowe
  • półblatowe
  • wpuszczane
  • naszafkowe
  • wolnostojące 
Mnie interesują głównie nablatowe, podblatowe i wpuszczane.
www.homebook.pl umywalka podblatowa

nadblatowe do wyboru są dwa rodzaje umywalek:
- pierwszy ustawia się na blacie. Poniżej jego poziomu znajduje się jedynie syfon.
- drugi rodzaj ustawia się na otworze wyciętym w blacie. Umywalka częściowo znajduje się ponad blatem i częściowo poniżej jego poziomu (rodzaj ten zbliżony jest do umywalek wpuszczanych). Umywalki nablatowe są ciekawym rozwiązaniem stylistycznym, oraz praktycznym – dają możliwość zaaranżowania przestrzeni pod umywalką, gdzie będzie znajdowała się szafka.

podblatowe:  mocuje się je od spodu blatu, poniżej jego poziomu. Takie rozwiązanie jest ciekawe stylistycznie, zabiera jednak miejsce pod blatem, lecz w moim przypadku nie jest to wadą. Mam jedynie wątpliwości co do późniejszego brudzenia się silikonu użytego do uszczelnienia -  woda wewnątrz miski i przy blacie jest niemal zawsze. Niestety mam skojarzenia z zaniedbanymi umywalkami w centrach handlowych - a zwłaszcza miejsca stykania sie blatu z umywalką.

wpuszczane: Umywalki takie w większej części umieszczone są poniżej poziomu blatu, a wystająca ponad blat część ma nieco szersze krawędzie, które opierają się na blacie.
 
A w związku z tym że umywalka będzie w łazience dzieci podstawą jej wyboru jest praktyczność w użytkowaniu czyli powinna:
  •  być na tyle duża i szeroka aby nie rozchlapywała się wszędzie woda - zwłaszcza na blat i szafki - nie chcę po każdorazowej wizycie malucha w łazience lecieć ze ściereczką
  • jeśli nie będzie aż taka duża [choć miejsce do wykorzystania mam min 150cm] to wtedy powinna być głęboka
  • raczej wpuszczana w blat ewentualnie podblatowa - zależy mi aby umywalka nie znajdowała sie wyżej niż 82-84 cm od podłogi - dzieci powinny bez problemu z niej korzystać [oczywiście ze steperkiem/podstawką.
  • kolor biały, ceramika

Poszukuję więc większej niż 60cm umywalki wpuszczanej w blat, lub dużej podblatowej. Przy umywalce podblatowej w rachubę wchodzi tylko blat z konglomeratu lub kompozytu. Oto moje inspiracje:

www.huzz.com
www.pinterest.com

www.huzz.com

www.martaiuki.mojabudowa.pl
www.thedesignco.ca
www.bbhomeonline.pl
  
 Oraz kilka zdjęc inspiracji gdzie pięknie prezentują się umywalki wpuszczane:


www.bbhomeonline.pl
www.bbhomeonline.pl
www.pinterest.com

oraz same umywalki: wpuszczana w blat:
-Hatria Dolcevita Umywalka [y0pl] wpuszczana 65 cm x 48 cm cena ok 1100pln - bardzo mi się podoba, tylko cena...

-Hatria vanity 57x46 cm Y361 cena ok 500 pln
-Villeroy&Boch umywalka wpuszczana w blat 67,5x45 biała weiss alpin ceramicplus 514560R1 cena ok 1250 pln
- Villeroy&Boch Amadea umywalka nablatowa 63,5 cm cena kosmiczna !! ok 2200pln
- Villeroy&Boch Umywalka Loop & Friends 51405001 53x53 cm cena ok 800pln
-Catalano CANOVA ROYAL Umywalka 750x500 1-otworowa z przelewem biała CATAglaze 190CV00 cena dużej 75 cm to ok 1200 pln tylko nie jestem pewna czy może być postawiona/wpuszczona w blat. Jest także na zdjęciach z bbhomeonline.pl powyżej. jest piękna

 

-Scarabeo - SOPRAPIANO Umywalka wpuszczana w blat 58x46,5 cena ok 550pln
 - ELITA umywalka Kwadro 100x40 konglomerat cena ok 550 pln 

Na prawdę jest z czego wybierać, choć ceny są bardzo rozbieżne będą głównym kryterium.

pozdrawiam
IMS





6 komentarzy:

  1. wybór umywalki to coś z czym muszę się właśnie zmierzyć. Marzyła mi się nablatowa, ale z racji faktu iż w szafce będzie ukryta pralka w grę wchodzą wpuszczane w blat lub podblatowe. I tu mam dylemat - nablatowa czy podblatowa? heh nie mogę się zdecydować ;-)
    Catalano CANOVA ROYAL - piękna :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właściwie u mnie tez decyzja nie podjęta - ale raczej przymierzam się do nablatowej. Tak, ta umywalka jest piękna ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się jednak najbardziej podobają te wolnostojące na podłodze, takie jak tutaj. Długo się zastanawiałam nad tym wyborem i w końcu stanęło na umywalce wpuszczanej w blat, bo uznaliśmy ją za praktyczniejszą... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wybór całkiem spory. Ja wspieram się takimi miejscami jak https://krzemien.com.pl/news/propozycje-aranzacji-lazienki jeżeli chodzi o pomysły na aranżacje łazienki

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem, jak już jesteśmy w temacie łazienki, to najwięcej produktów związanych z tym tematem, można znaleźć sieci. Mi ostatnio udało się znaleźć przez internet bardzo profesjonalne i porządnie wykonane Blaty pod umywalkę . Mam nadzieję, że będą pasowały swoim kolorem, do reszty pomieszczenia. Kupowałam je trochę w ciemno, więc stresik jest.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem to najlepiej prezentuje się umywalka wisząca. Posiada praktycznie wszystko to, co mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń