czwartek, 25 czerwca 2015

Miało być tak - a będzie inaczej

Ciąg dalszy z cyklu łazienki x2 - jestem w trakcie zamawiania, odbierania, czekania, liczenia, mierzenia wszystkich elementów w łazienkach.
W ciągu kilku tygodni pomysły a przede wszystkim podejście (moje i nie tylko) zmieniło się w niektórych kwestiach. Praktyczność walczy z estetyką, design z łatwym utrzymaniem czystości, cena z rozsądkiem - to moje codzienne dylematy.

  • Miały być płytki białe matowe - będą (są! dziś dotarły) białe błyszczące szkliwione.W tej wojnie wygrała praktyczność i utrzymanie porządku (np w prysznicu). A ponadto spodobała  mi się forma dekoru do tych płytek.

  • Miały być płytki strukturalne, ale nie znalazłam takich które by mnie urzekły za rozsądna cenę - będą płytki różnej wielkości - które będą tworzyły strukturę. Brzmi to trochę zawile, ale jak pokarzę zdjęcia wszytko będzie jasne :) Opowiem o nich innym razem - potrzebuję zdjąć, a swoich nie posiadam.
 
  • Miała być listwa oddzielająca dekor/płytkę z fakturą - będzie, ale mniej .Tu wygrał rozsądek - cena takiej dekoracji jest miażdżąca - listwy o których pisałam tu są bardzo drogie, do mojej łazienki to koszt ok 2tys :o. Wcześniej miałam niewiele  informacji na ten temat, ale teraz już wiem, że pod prysznic musi to być listwa mosiężna chromowana na wysoki połysk (to juz mój wymysł) o odpowiedniej wysokości (w stosunku do płytki ściennej) a od każdego parametru cena rośnie. Oczywiście znalazłam tańsze aluminiowe i tam gdzie nie będzie bezpośrednio narażona na wilgoć można zastosować, ale wtedy po użytkowaniu może się odróżniać od chromowanej. Więc przy listwach chce zostać bo bardzo mi sie podoba to rozwiązanie - zwłaszcza przy gładkiej glazurze, ale tylko na jednej ścianie.
 
  • Miała być wanna do zabudowy, owalna - będzie chyba wolnostojąca :) W tym miejscu estetyka walczy z rozsądkiem. Łazienka jest średniej wielkości ponad 8 m2 (z projektu wynika mniej, ale w rzeczywistości ma 1m2 więcej) wiec bez problemu znajdzie się dla niej miejsce. Jeszcze kwestia przemyślenia armatury. Cały czas tłoczą się we mnie myśli: czy jestem w stanie zaakceptować fakt uciążliwego sprzątania wokół takiej wanny na rzecz jej piękna :) Jak patrze na te zdjęcia, to bez wahania jestem na tak:
źródło:homebook:






www.megalazienki.pl

www.massi.pl

www.ravon.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz