niedziela, 15 listopada 2015

Kolory we wnętrzu czyli jaki kolor ścian i dodatków wybrać do POKOJU DZIEWCZYNKI

Colors for little girls room

Dzisiaj postanowiłam dokończyć post o kolorach w pokoju dziewczynek. Pierwszy wpis dotyczący tego tematu poświęcę na kolorystykę pokoju mojej starszej Córeczki  - 5,5 letniej uczennicy szkolnej zerówki. Zdecydowałyśmy zatem, że jej pokoik będzie w kolorach:
  • bieli        szarości       odcieni różu
I tu mamy rozbieżne zdania - ona woli  mocny, wpadający w fuksję ja myślę o pudrowym lub może koralowym). Jak będzie - zobaczymy, jeszcze do wykańczania  pokoi dziecięcych jest trochę czasu, wiec może zdanie jej się zmieni. Na razie skupmy się na bazowych kolorach bieli i szarości oraz jak ciekawie pomalować Jej pokój.

 




Obecnie ma przewagę różu (ściany) biel (meble) i troszkę ciemnego brązu (blaty i półki), kropla fioletu + kolorowy misz-masz którego nie jest mało: zabawki, niezbędne przedmioty, domki dla lalek,  puzzle,  książeczki, i które wprowadzają "trochę" zamieszania do jej małego pokoiku. Więcej o tym rozgardiaszu pisałam w poście: czego nie zrobię w pokoju dziecięcym. Dlatego chcę aby baza była dość delikatna nie nachalna ewentualnie dodatki mogą być intensywniejsze (róż/koral)

Rozważam  połączenia kolorów bieli i szarości w postaci pasów, lub wąskich paseczek, bądź innych figur np delikatnych rombów lub koniczynek. 

www.homebuch.com 
Te pasy mnie urzekły, są po prostu idealne- coś sie dzieje, jest akcenty kolorystyczny - ale nie razi. 





i jeszcze raz szaro białe pasy ale z białymi  panelami:


oraz ściany całe w szarości: 
Ten pokój jej się szczególnie podoba - ale mi wydaje się ze jest ciut za ciemny i szary i różowy, tymbardziej że do tego pokoju nie wpada dużo słońca.


Mi za to podobają się takie odcienie wybranych przez nas kolorów:

www.podobasie.net 
 
www.swiatrodzica.pl





Świecące kule balls light nadają pokoikowi przytulności, oświetlają a dodatkowo zdobią. Oczywiście również takie planuę kupić/zrobić.



Podoba mi się bardzo ten kącik do czytania. Jest to ciekawy pomysł. aby zrobić dziecku takie tajemnicze i przytulne miejsce, gdzie będzie mogło sobie przycupnąć i poczytać.



O dodatkach i meblach będzie inny post, na obecna chwilę poszukuję ciekawych inspiracji w nasych zestawieniach kolorystycznych. Przyznam, że zestaw ten (biel szarość róż) od zawsze  był w mojej głowie jak tylko myślałam o wykańczaniu pokoju uczennicy, znowu odnalezienie zestawienia kolorystyczngo w pokoju Młodszej, nie było dla mnie wcale takie proste. Ale o tym innego dnia.

Dobranoc
InMyStyle


4 komentarze:

  1. Piękne inspiracje do pokoju dziewczynki :)

    Pozdrawiam.
    www.mysweetdreaminghome.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Odcienie szarości są teraz bardzo w modzie. Zauważyłem ten trend również wśród producentów farb. Magnat ma bardzo dużo szarości, na ich stronie dużo jest inspiracji z tymi kolorami. Ja jestem jak najbardziej za. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szarości średnio mi się podobają, ale pierwsze zdjęcie z papugą troszkę inspiruje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczynkom bardziej spodoba się róż, pastelowe kolory. Dla chłopców niebieski czy zielony, chociaż zawsze lepiej stawiać na spokojniejsze i jaśniejsze odcienie. Będą dobrą bazą dla reszty wyposażenia pomieszczenia. Jeśli będziecie łączyć kolory to do odcięcia można zastosować taśmy malarskie od https://tcmservice.pl/ . Po zrywaniu nie schodzi z nimi farba, mocno trzymają się podłoża dzięki temu linia wychodzi idealnie prosta.

    OdpowiedzUsuń